Sophie Jordan: Firelight – Tűzláng

By | 14:17:00 Leave a Comment
Sophie Jordan
Firelight – Tűzláng
(Tűzláng-trilógia 1.)

Fülszöveg:
EGY FÉLTVE ŐRZÖTT TITOK. HALÁLOS ELLENSÉGEK. PUSZTULÁSRA ÍTÉLT SZERELEM.
A drakik a sárkányok mai leszármazottai, akik képesek emberből sárkánnyá, és sárkányból emberré változni. A tűzokádás ritka képességével megáldott Jacinda még a drakik között is különlegesnek számít, mikor azonban lázadó természete miatt családja menekülni kényszerül az emberek világába, a lány nagyon nehezen tud beilleszkedni új közegébe. Közben egyre gyengül a benne élő draki szellem, és az egyetlen lény, aki képes életet lehelni Jacinda sárkány-énjébe nem más, mint a gyönyörű, rejtélyes Will. Csakhogy Will családja drakikra vadászik, ám Jacinda annak ellenére sem képes ellenállni a fiúnak, hogy tudja: nem csak saját életét, de a drakik legféltettebb titkát is kockára teszi.
Mitikus erejű, magával ragadó történet egy lányról, aki szembeszállt az elvárásokkal, és akinek szerelme ősi tilalomfákat döntött le.



A könyv végén el kellett gondolkodnom, hogy most hogyan tovább. Érdekes alapötletet kaptunk, hiszen végre nem vámpírok, vérfarkasok vagy irtóhelyes ufók a főszereplők, hanem misztikus lényeg, a sárkányok. Be kell vallanom, csak ezért vágtam bele a könyvbe, s míg az elejét untam, nem értettem meg sem Jacinda édesanyját, sem az ikertestvérét, Tamrát. Persze tudom, hogy kellett az a szökés, hogy Jace és Will megismerhesse egymást, de feleslegesnek tartottam, s rossz anya benyomását keltette szegény nő. Pedig csak megakarta védeni a lányait. Csak megkellene kérdezni tőle, hogy mégis melyiket?
Tamra nem változott drakivá, így keresztülnézett rajta az egész faj, míg Jacinda tűzokádó volt, különleges, s míg kitaposott ösvényen kellett járnia, jobb volt így neki, minthogy egy része, a draki, meghaljon belőle. Kérdem én, akkor kinek volt jó, hogy elszöktek az emberekhez? Tamrának, pont.
Olyannyira rossz édesanyának tartom ezt a nőt, hogy el sem tudom mondani. Két lánya van, akkor ne csak az egyikért legyen oda, főleg mivel ikrek, s Jace nem tehetett róla, hogy átváltozott.

Nem tudtam eldönteni, hogy kedvelem e Willt, annyira, hogy Jacinda mellé eltudjam képzelni, mert bárhogy erőlködtem, inkább Cassian, a draki herceg, érdekelt. Milyen is ő valójában? Jó, kedves? Netán szenvedélyes? Ha már a lányt hozzá akarják „adni”. Persze ezekre nem kaptam választ, de arra igen, hogy Will inkább csak azért kellett a lánynak, hogy életben tartsa a drakiját, a sivatagban. Nem igazán szurkoltam ennek a párosnak, pedig Cassianból sem kaptam sokat ebben a részben.

A könyv vége, mikor Tamra annyira erőlködik, hogy beilleszkedjen, mert végre nem kívülálló, sem segített a helyzeten a megkedvelésében. Pedig igyekeztem, csak rá kellett jönnöm, hogy olyannyira különbözik a két lány, mint az ég és a föld. Sajnáltam mind a kettejüket ezért a viszonyért, mert akaratukon kívül sikerült így.

Remélem a folytatásban megértem végre miért Will a főszereplő fiú, valamint megtudom, hogy milyen igazából a herceg. A könyv végéről pedig ne is beszéljünk! Alig várom, hogy kiderüljön, tényleg lebuktak e a drakik a vadászok előtt!


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése