Lauren Morrill: Vakrandi a végzettel

By | 12:00:00 Leave a Comment
Lauren Morrill
Vakrandi a végzettel
(LOL könyv)


Fülszöveg:
Julia semmit nem bíz a véletlenre, köszöni szépen. Pláne nem egy tanulmányi kirándulást Londonba, ami a hozzá hasonló Shakespeare-rajongóknak az ígéret földje!
Csakhogy a kiszámítható terveknek lőttek, amikor idegesítő osztálytársával, a szabályokat hírből sem ismerő Jasonnel kerül párba az út idejére. Már első este egy vad buliban találják magukat, és másnap Julia flörtölős SMS-eket kap egy ismeretlen számról! A lány persze kíváncsi a rejtélyes imádóra, ezért alkut köt az ördöggel (izé… Jasonnel), aki segít kideríteni, ki küldi az üzeneteket, ha Julia hajlandó végre lazítani egy kicsit. A kalandos hajsza során a lány sok mindent megtanul, ami nem szerepel (kismillió) útikönyvében − például, hogy semmi nem lepi meg annyira az embert, mint az igaz szerelem.

Könnyed olvasmányra vágytam, így került ez a kezembe. Ugyanis ritkán olvasok LOL könyvet, valamiért nem az én világom, inkább tiniknek szól, mint az én korosztályomnak – nem vagyok öreg, csak 21 leszek nemsokára – mégis elolvastam, mert vannak olyan könyvek amikben pozitívan lehet csalódni. Ez is ilyen volt, persze a tini szerelem kategóriában.
Nem okozott meglepetést, hogy egy stréber lány belezúg a kirándulás egyik menő srácába, Jason-be, aki kikészíti, bajba sodorja, zavarba hozza, mégis valami oknál fogva rájön, hogy ez is egy véletlen az életében, s ezt meg kell becsülnie.
Julia a könyv elején borzasztóan idegesített mindennel. Zavart, hogy útikönyveket bújt, nem érdekelte semmi, mindenkit lenézett, miközben az ő személyisége volt a bosszantó és nem a többieké. Hála az égnek Jason jött és megmentette, az egész unalomgombócot, így én is kezdtem meglátni benne a reményt. Segítőkész lett, nagyszájú, szabályt szegő.  Pozitív változás volt.
Jason karaktere tipikus vicces, menő srác, aki tényleg illett Juliához, s nem kellett erőlködnöm, hogy elképzeljem őket.
Egyetlen kis hibája volt a könyvnek: a végén Julia elment találkozni az ismeretlen SMS-ezővel, ott kiderült a turpisság, ami még engem is meglepett, és megjelenik Jason csokorral, könyvvel, hogy összejöjjön a lánnyal. Nekem jól esett volna, ha az írónő hagyja leülepedni a dolgokat, s kicsit később jön össze a páros. De az az opció is megfelelt volna, ha azzal ér véget a könyv, hogy hazautaznak Londonból, Jason mellette ül, vagy valami ilyesmi…


Könnyed kikapcsolódásnak pont megfelelt, egy nap alatt elolvasható, valahogy olvastatja magát. Mindenkinek merem ajánlani, aki semmi komolyra nem vágyik. 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése