7 különbség általános iskola és gimi között

By | 1:47:00 Leave a Comment

Hey! Nemsokára téli szünet, így megragadom az alkalmat, hogy mutassak néhány különbséget, amin én is elgondolkodtam. Most, hogy túl éltem 9.-ből 3 hónapot és 10 napot, így lesz miről írnom.

1. Telefondilemma
Általánosban: Soha nem vihettem telefont és egyéb elektronikai eszközt. Még ilyen külön sulibuliba se. Csak olykor-olykor. Amúgy tiltották, a legtöbben mégis vittek.

Gimiben: Szinte kötelező, mert rossz ha nincs nálad. Max. azok nem viszik néha akik ott laknak ahol a suli van. De nekünk szükséges dolog. Egyszer nem vittem magammal a telefonom és otthon rögtön kérdezték, hogy ,,Te jó ég!" miért hagytam otthon. Sokáig nem tudtam megszokni, hogy ott van és elővehetem óra közben, hogy megnézzem az időt. (Mert persze miért is lenne jó az óra a teremben? *tömény cinizmus*)

2. Suliból való kilépés
Általánosban: Simán megmondtam, hogy rosszul vagyok és elkéreckedtem. Ki is engedtek. Vagy jöttek értem.

Gimiben: Nem léphetsz ki csak úgy az ajtón, mert nem fog kiengedni a portás. Nem! Fel kell menni az osztályfőnökhöz, kérni kell tőle egy kilépő engedélyt. Azt odaadod a portásnak, akkor kimehetsz. Érdemesebb előbb felmenni, hogy igényeld ezt a papírt. Hadd irigykedjenek az osztálytársaid! :D

3. Érzékelős beléptető kártya
Általánosban: Ott még ilyen nincs, mert mindenki elökörködné. Meg csak elrontanák.

Gimiben: Hála a technikának, van egy szép fehér kártya, odatartod a kis gép elé és csipog egyet. Kész, be vagy csekkolva. És ugyanezt kifelé is. Csak akkor van baj, ha otthon hagyod.

4. Büfé
Általánosban: Katasztrófa. Hosszú sor. Nehezen fogy. És igyekeznek az egészséges étkezésre terelni. Nem valami jó. Plusz néhány dolog ára nem éri meg. Reggel pedig szinte be se lehet menni. Hallatlan.

Gimiben: Sok választék. Megéri. Gyorsan halad a kiszolgálás. És reggel még jobb, mert akkor alig van valaki és benn lehet lenni. Plusz, van néhány olyan dolog, ami új. Mint a kávé, vagy az energiaital. Bár egyiket se fogyasztom, másak ez igen jól jön.

5. Szünetek
Általánosban: Mindig 2. óra után volt a tízórai szünet (ahogy akkor neveztük) és a többiben mindig ki kellett menni az udvarra. Max. a hetes marad bent.

Gimiben: 4. óra után van egy 15 perces szünet, egy nagy szünet (most már csak így hívjuk). Soha nem megyünk ki az udvarra. Minek? A teremben jól elvagyunk mindannyian és nem kell kint fagyoskodni. A hetes pedig.... Mi már azt se tudjuk ki lenne az igazi hetes, mert mindig mást jelent.

6. E-napló
Általánosban: Ilyen nincs egyáltalán. Arra van az ellenőrző füzet. Aztán vagy benne van a jegy, vagy nem.

Gimiben: Igaz, nem mindegyik gimiben van ilyen, de a legtöbben már életbe lép. Ott ha kapsz egy jegyet, akkor azt nem mismásolhatod el, mert az már bent van a rendszerben és onnan soha többé nem szeded ki. Hacsak nem vagy valami hiper-szuper hacker. Ha hazamész a szüleid már tudni fogják, hogy lógtál-e, milyen jegyeket kaptál, stb. Az e-napló elől nincs menekvés

És végül a legfontosabb.
7. A tanulás:
Általánosban. Nem azt mondom, hogy nem kell tanulni ott. De a mostanihoz képest sokkal könnyebbnek tűnik az anyag. Visszasírom.

Gimiben:Megsokszorozódik. Verset tanulsz, házi dolgozatot írsz. Neten kell keresned, könyvben kell keresned. Vagy saját meglátásod szerint kell írnod. Egyszerre megsokszorozódik minden.

És még sorolhatnám, hogy még mennyi van. De el lennék vele napestig, szóval most ennyit írtam. Viszont nemsokára téli szünet. Kitartást mindenkinek! Kellemes ünnepeket előre is! És tanulni addig! Ugyanis ez azt jelenti, hogy közeledik a félév. Valakinek rettegett, valaki meg csak örül magának, hogy nem bukik semmiből. :D

Ha  nektek is vannak hasonló különbségek akkor írjatok! Olvassatok továbbra is! Sziasztok!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése