Hogyan rendszerezd az életed iskola mellett

By | 5:28:00 Leave a Comment
Sziasztok!
Nem tudom hogy csak én vagyok így vele, vagy mások is, de valahogy soha nem sikerült rendesen a kezemben tartanom a hétköznapi és hétvégi időbeosztásomat. Így 11-ik osztály elején elkezdtem vele komolyabban foglalkozni, hiszen alig van időm már érettségiig és valami folytonosságot kéne az életembe varázsolnom. Elsősorban tanulási szempontból, a többi tevékenység másodlagos szerepet kap ezek mellett. No de kezdjük is a tanulással:

      • Agenda
    Van akinek határidőnapló, van akinek csak egy szimpla jegyzetfüzet. Nálam a szerbiában vásárolt pár száz forintos viszont annál jobb beosztású Agenda állta meg a helyét. A beosztása nekem tökéletesen megfelel, sok hely van benne és nincs felosztva hogy mit hova kell kell/kéne írnom. 
Napi szinten le tudom vezetni az aznapi iskolai haladásunkat, leckecímeket; naponta írok egy motiváló idézetet ami aznapi mantraként funkcionál és részemre szükséges a napi pozitivitás, van hogy még egy egy képet is beleragasztok. Próbálok minél színesebb tollakkal illetve filctollakkal dolgozni, tudom kliséként hat, de tényleg igaz hogy a színek felkeltik az érdeklődést és a memóriát is élénkítik.


      • Planner pro
    IOS-re és androidra is letölthető különböző határidőnapló szerű alkalmazások. Ez talán egy fokkal jobb is mint az agenda, hiszen szinte mindig a zsebedben van és ba tudod állítani hogy miről/mikor/milyen értesítést küldjön, gondolok itt dolgozatok, számonkérések időpontjára, esetleges állásinterjú, vagy egy fontosabb találka. Emellett bele tudod vezetni a leckéidet is szintén és ha épp azt töltöd le ami az én telefonomon is van, színekkel is tudsz dolgozni. 

      • Órarend
   Nem tudom hogy minden gimnáziumban így van-e, de nálunk hatalmas kavalkád van szünetekben amikor a termek között kell rohangálni hogy megtaláld éppen hol leszel de lusta vagy előbányászni az órarendet. Erre is van applikáció (mondjuk mire nincs). Szintén be tudod  vezetni az óráidat különböző színekkel, mellérendelni a termet, valamint az esetleges számonkérés időpontját. 


Na de most térjünk át az egyéb lét- vagy kevésbé létfontosságú dolgokra. Elsőként itt is van az edzés, ami részemről elengedhetetlen, mivel nem vagyok az eltunyulás híve. Emellett mivel az étkezésemre is próbálok figyelni, ezért recepteket is muszáj valahonnan előszülnöm.


      • Pinterest
   Életem megmentője ez az applikáció. Mindent meg lehet rajta találni és nem kell lementegetnem a képeket, hanem egyszerűen csak rátűzöm az egyik táblámra és rendszerezve vannak. Jelenleg külön táblákba rendezve megtalálható:

      1. Egészség
      2. Diéta tervek a fogyás érdekében
      3. Journal
      4. Iskola és iskolai felkészülés
      5. Idézetek
      6. Lakberendezés/stílus/tisztaság


Még egy pozitívum a véleményem szerint hogy a kezdőlap folyamatosan aszerint változik, hogy épp milyen témában kerestem az elmúlt időszakban. Most az ősz közeledtével példának okán tele van a feedem őszi hajápolással valamint bőrápolással kapcsolatos cikkekkel. (az applikáció angol nyelvtudást igényel) Ha pedig valakit érdekelne a kis táblafalam kattintson ide! 

      • 5 minute workout
  Minden egyes testrészre megtalálható applikáció androidon valamint IOS-en is. Én leginkább a popsi valamint a has feszesítő gyakorlatokat használom, de ki fia borja válogatja. Az alkalmazás megtanította nekem hogy 5 perc alatt is meg lehet izzadni annyira mintha végig mozognék egy tesiórát. Hihetetlenül jó, nehézségi szintek szerint is lehet változtatni valamint időtartam. Rendben hogy öt perc van kiírva, de ha bírod szusszal akkor felnyomhatod 15-re is. (Minden tiszteletem a tiéd! :D )

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése