Kérdőív, avagy mi zajlik a bloggerek fejében?

By | 11:05:00 3 comments
Kedves olvasók!

Egyre több és több kérdőívet láttam a csoportokban, ami hasznos és biztos jó, én is kitöltöm őket, hátha segítek vele másoknak. Én mégis arra kérnélek titeket, hogy itt válaszoljatok a kérdéseimre, személyesen, egyenként.

Sokszor töprengek azon, hogy szívesen olvasom el egy tehetséges írónak a történetét, örömmel kommunikálok is vele – ilyen a Feljegyzések című blog írónője is. Mostanában egyre több új blogot olvasok, mivel én is újra elkezdtem írni, s belecsöppentem – ismét – a blogger világba. Nekem nincsenek újdonságok, azt hiszem 8 év alatt tényleg mindent láttam, tudom mire képes ez a közösség, azt is tudom, hogy milyen ha valaki lop, vagy sérteget másokat. Mégis, lenne pár kérdésem, amit szeretnék közösen megtárgyalni veletek.

1.  Hány éves vagy és mióta vezetsz blogot?
·         21 éves leszek októberben, s amint már említettem 8 éve blogolok, kisebb kihagyásokkal.

2.  Milyen történeteket részesítesz előnyben, ha olvasol?
·         Bármi jöhet, ami jól van megírva. Mostanában mégis, inkább a vicces, egyszerű történetek érdekelnek.

3.  Egy blognál érdekel a design?
·         Rettenetesen. Tudom, hogy felszínes, de ha valami rosszul néz ki, akkor nagyon ritkán megyek tovább. Max egy fejezetig, ha nem sikerült meggyőznie, hogy jó, akkor ennyi. Persze tisztában vagyok vele, hogy felszínes vagyok ezzel kapcsolatban, de szeretem, ha az író legalább ennyire törődik a munkája körítésével, hogy rendel, vagy készít egy fejlécet. Onnan pedig csak színeket kell egy alapsablonhoz állítani. Ennyit bárki megtehet, hogy az olvasói szépérzékét kielégítse.

4.  Ha olvasol egy jó történetet, akkor írsz a szerzőnek egy megjegyzést, hogy mennyire tetszett, vagy miben kéne még fejlődnie, netalántán hagyod és továbblépsz?
·         Szoktam írni a szerzőnek, mert tudatni szeretném vele, hogy képes voltam az eddigi fejezeteket végigolvasni, mert ennyire érdekelt a munkája, s őszintén elmondom a véleményem róla.

5.  Érdekel, hogy az író miért nem tud rendszeresen friss bejegyzést hozni? Miért?
·         Persze, miét ne érdekelne? Annyi, hogy ne azzal jöjjön, hogy mostanában minden összejött. Mert ebből nem értek meg semmit, csak, hogy nem igazán volt kedve és ideje bejegyzést hozni.

6.   Szívesen tartanád a kapcsolatot mailben egy-egy kedvenc blogíróddal, vagy annyira nem érdekel ki is ő valójában? Vagy ha nem is levelezésképpen, de érdekelne róla bármilyen infó, amit megoszthatna magáról egy-egy bejegyzésben?
·         Nagyon szívesen beszélgetnék pár íróval, akinek olvasom a blogját, hiszen ő alkotta azt, amiért odavagyok. Lenne pár kérdésem, valószínűleg másról is örömmel beszélgetnék nem csak a sztoritól.

7. Miként találsz rá az új blogokra? Ajánlanak az ismerőseid, vagy keresgélsz csoportokban?
·         Én a Blogok. J csoport adminjaként elég gyakran ott keresek és nyitok meg random oldalakat, ami megtetszik, belekezdek.

8. Érdekel egy új történet olvasásánál mennyien iratkoztak fel az oldalra?
·         Sajnálom, tényleg, de engem rettenetesen. Ugyanis mára már nem érdekelnek a hibákkal szőtt blogok, csak ami igazán jó, s ezt én összekötöttem a rendszeres olvasók számával. Meglehet érte kövezni.

9.  Szerinted miért van az, hogy egy tehetségtelen – helyesírási hibákkal teletűzdelt, megszerkesztetlen szöveggel rendelkező, sablon és valóságalap nélküli történet – író blogját heti szinten több pozitív vélemény éri, miközben egy igazi és remek történet ennek a negyedével rendelkezik?
·         Erre nagyon kíváncsi vagyok, de véleményem szerint valószínű, hogy az aktualitása miatt.

10. Szoktál focis történeteket olvasni? Ha igen, akkor elmondanád, miért? Valamint mindegy mennyire jó, csak szenvedélyes legyen és az a személy szerepeljen benne, akit te szeretsz? Mert mostanában azt vettem észre, hogy ez a fontos, az senkit nem érdekel, hogy borzasztó az alapsztori, nincs kifejtve semmi, mellesleg több helyesírási hiba van benne, mint amit egy bejegyzésben megengedhet magának bárki is.
·         Két ilyen blogot olvasok, azokat is azért kezdtem el, mert ajánlót kértek róla, s megtetszettek. Ennyi, magamtól soha nem kezdenék bele egy focis blogba, mert nem szeretem és nem is értek hozzá. Mellesleg a focistákat sem ismerem.

11.   Milyen gyakran olvasol blogajánlókat?
·         Soha életemben nem olvastam őket, míg ezen a blogon el nem kezdtem ezzel foglalkozni. Nem érdekelt mások véleménye, ugyanis legtöbbször elfogultak az írók, mert barátok vagy barátnők történeteiről írnak.

12.   Szoktál könyveket olvasni?  Mi alapján választod ki őket?
·         Minden egyes nap olvasok valamilyen könyvet, általában kritikák és ajánlók alapján választom ki őket, sokat lógok könyvekkel foglalkozó oldalakon.

13.  Ha igen, akkor olvasol róluk kritikát? Követsz ilyen témával foglalkozó oldalakat?
·         Igen és igen. Mindig érdekel ki mit gondolt arról, amit én rettenetesnek ítéltem meg, vagy borzasztóan megszerettem.   

14. Foglalkoztat e bárkit az iskolával kapcsolatban íródott poszt? Mert az utolsó egy hónapban, valamint most is csak ezeket látom…

·         Legszívesebben nem is válaszolnék. Rosszul vagyok tőlük. Nagyok király, hogy gyümölcsös füzeted van, színes tollad, de nem érdekel. Tudom, tudom, megint én gondolkozom rosszul. Valakit biztos érdekel, nem?


Ennyi lenne, ami igazán érdekel, persze ha valakinek lenne kérdése, akkor tegye fel, beleírom a bejegyzésbe! :) 

3 megjegyzés: Leave Your Comments

  1. Szia! :)
    Bár nehezen szoktam rávenni magam az ilyen kérdőívek megválaszolgatására, mikor megláttam, hogy megemlítettél a bejegyzés elején rögtön ellágyultam, és most, hogy már végigolvastam a te válaszaidat, úgy döntöttem belevágok én is :) (A kérdéseket nem írom le újra, remélem nem baj)
    1. 18 éves vagyok, és hát olyan két és fél éve nyitottam meg az első blogomat. Igazából azt az oldalt annyira nem vezetettem lelkiismeretesen, az első rendesen kezelt blogom az talán a Feljegyzések, ami nagyjából másfél éve üzemel már. :)
    2. Újabban elég keveset olvasok, amit nagyon bánok, de egész egyszerűen ha lesz pár fölös órám, inkább a saját történetemmel foglalkozom mintsem máséval. Azért néha elkap az "Olvasni kéne valami jót" érzés, ilyenkor pedig általában könnyed, romantikus sztorikba szoktam belenézni. Blogoknál valahogy ezeket részesítem előnyben, de könyvekben a természetfeletti történeteket sem vetem meg. A lényeg, hogy legyen benne egy jó pasi :D
    3. Alapvetően én annyit várok el egy designtól, hogy ne kapjak epilepsziás rohamot, ha ránézek. Egy egyszerű kinézetet is pont annyira tudok értékelni, mint egy agyba főbe szerkesztetett. Nyilván, ha valami kifejezetten szép, annak jobb érzéssel állok neki, így egy esetleg gyengébb sztorit is tovább vagyok hajlandó olvasni, mint egy kevésbé szép designnal megáldottat. De alapvetően ha a történet jó, akkor túl tudok lendülni a külső hiányosságain.
    4. Általában, ha valami nagyon megfog, oda szoktam írni. Régebben soha nem kommenteltem, de amióta nem csak olvasóként, hanem íróként is a blogger közösség része vagyok, sokkal többször jutok arra, hogy írok néhány sort. Jó, néhány sort sosem szoktam, ha már egyszer írok, akkor azt kiadósan. :D
    5. Szeretem, ha az író jelzi, hogy nem fogja tudni hozni a részt, mert abból látom, hogy fontosnak tartja, hogy az olvasói képben legyenek. Alapvetően a mélyebb indok nem érdekel, én el tudom fogadni, ha valakinek összejönnek épp a dolgok, nekem is volt már olyan, hogy egy váratlan program bekavart, vagy esetleg elszámítottam magam a szabadidőmmel kapcsolatban. A lényeg, hogy az író vegye arra a fáradtságot, hogy szól, vagy legalábbis utólagosan reagáljon a késéssel kapcsolatban, és amennyiben látja, hogy ez nem egyszeri alkalom, találjon valami megoldást.
    6. Több bloggerrel is tartom a kapcsolatot Facebokon, és szívesen is teszem ezt. Az olvasóimnak is szívesen válaszolok, általában az első néhány üzenetváltás még a sztorival kapcsolatos, utána pedig sokszor átterelődik személyesebb jellegre, de én ezt kifejezetten szeretem. Jó érzés megismerni azokat, akik engem olvasnak, ahogyan azokat is, akiket én.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 7. Általában blogos csoportokban szoktam válogatni. Ha jó a blog reklámja, akkor rámegyek, onnantól pedig majd a sztori dönt. De nyilván, ha valamelyik barátnőm ajánl valamit, abba is be szoktam kukkantani.
      8. Meg szoktam nézni, de nem ez alapján szoktam eldönteni, hogy beleolvasok-e a történetben. Nyilván levonom a magam következtetéseit, hiszen azért a sok feliratkozós blogok általában tudnak valamit, de tudom, hogy sok remek történetnél nem tükrözi a színvonalat a rendszeres olvasók száma, ahogyan ez fordítva is él.
      9. Jaj, próbálok úgy fogalmazni, hogy senki ne vegye magára. Szóval a lényeg, hogy manapság azért a blogger világban az átlagéletkor 14 év körül mozog. Ez nem baj, senkit nem szeretnék vele megbántani, ez szimplán csak egy tény. A 14 éveseket - a legtöbbet, nyilván nem mindenkit - pedig nyilván olyan témák érdekelnek, amikkel esetleg ők is szembesülnek, vagy csak várnak rá, hogy szembesüljenek velük. Ilyen a szerelem, a gimnáziumi élet, találkozni egy világsztárral, stb. A legtöbb igénytelen blogot ha megnézzük, szintén ezekben a témában alkotnak, hiszen ezek a felkapottak, és pont azért felkapottak, mert van rájuk kereslet, nagy az olvasóbázis. A lényeg, hogy ezeknél a blogoknál nem az dönti el, hogy jó vagy sem, hogy milyen a helyesírás, milyenek a leírások, milyen a megfogalmazás. Ezeknél az dönt, hogy mennyire pörögnek az események, mennyi újat mutatnak, illetve, hogy mennyire tudják benne felfedezni magukat az olvasók. Lehet akármennyire gyatra is a kivitelezése egy történetnek, ha arról szól, ami engem érdekel, és annyira azért nem gáz, hogy a szavakat ne tudjam értelmezni, akkor azt el fogom olvasni. Pusztán kíváncsiságból. Az megint egy más kérdés, hogy miért ajnározzák őket, mert azért szerintem egy olvasó akkor igazi olvasó, ha képes kritikát is megfogalmazni a történettel kapcsolatban, de ez már másik dolog. Oké, remélem ennek volt értelme, ha nem akkor bocsi, késő van :D
      10. Most nem olvasok focis blogot, de mikor nagyon elszaporodtak bele-beleolvastam. Alapvetően én nagyon nagy foci rajongó vagyok, és nem az EB óta, így annyira én nem örültem meg ennek a nagy EB láznak, mert a focis ff-ek is elmentek egy olyan irányba, mint anno az 1D-s történetek. Egy alapötlet, amit mindenki próbál úgy megfogalmazni, hogy az különleges legyen, de nem sok embernek sikerül. Ettől függetlenül vannak színvonalas történetek, bár meg kell hagyni, hogy a legtöbbjük még az EB őrület előtt indult útnak. A legtöbbjük, nem mindegyik! :)
      11. Nem szoktam túl sűrűn, ha épp belefutok egybe és tetszik a cikk írójának stílusa, akkor elolvasom, de magamtól nem keresem őket.
      12. Szoktam könyveket is olvasni, bár újabban egyre ritkábban, de azért szoktam. Én olyan ember vagyok aki a fülszöveg alapján levonja általában a véleményét, aztán ha tehetem, akkor még az első néhány oldalon is átverekszem magam a boltban. Ennyi alapján szoktam eldönteni, hogy kell-e a könyv vagy sem. Ami még hat rám, ha esetleg olvastam a könyvről kritikát,, vagy ajánlotta valamelyik ismerősöm, de összességében tényleg az első benyomás szokott dönteni.
      13. Ugyanúgy vagyok vele, mint a blogajánlókkal. Ha szembe jön elolvasom, de konkrétan nem keresem őket.
      14. Én szeretem átolvasni őket, vagy legalábbis megnézni a képeket, mert irtózatosan nagy füzet függőségben szenvedek, és fájdítom a szivemet. Illetve még el szoktam olvasni tanulási tanácsadásokat is, hogy aztán rájöjjek, hogy én egyiket se tartottam be a gimiben, mégis elboldogultam valahogy :D
      Jó kis kérdések voltak ezek, lehetne több ilyen <3
      Naomi

      Törlés
  2. 1. Hány éves vagy és mióta vezetsz blogot?
    · Tizenhat éves vagyok, kilenc éves korom óta írok, de tizenhárom voltam, mikor blogolni kezdtem.

    2. Milyen történeteket részesítesz előnyben, ha olvasol?
    · Ez főként attól függ, hogy van megírva. A különlegesebb történeteket szeretem a legjobban. Drámait, illetve a horrorisztikusat szoktam keresni, ha blogról van szó.

    3. Egy blognál érdekel a design?
    · Engem nem igazán. Ezért is részesítem jelenleg előnyben a wattpadot. Sokkal letisztultabb.

    4. Ha olvasol egy jó történetet, akkor írsz a szerzőnek egy megjegyzést, hogy mennyire tetszett, vagy miben kéne még fejlődnie, netalántán hagyod és továbblépsz?
    · Mindig írok megjegyzést, ha olvasok egy történetet, és vannak hosszabb gondolataim azzal kapcsolatban, hogyan tudna fejlődni, mi a személyes véleményem.

    5. Érdekel, hogy az író miért nem tud rendszeresen friss bejegyzést hozni? Miért?
    · Nem feltétlenül, de ha rá vagyok kattanva a sztorira, jó ha tudom.^^

    6. Szívesen tartanád a kapcsolatot mailben egy-egy kedvenc blogíróddal, vagy annyira nem érdekel ki is ő valójában? Vagy ha nem is levelezésképpen, de érdekelne róla bármilyen infó, amit megoszthatna magáról egy-egy bejegyzésben?
    · Attól függ, mennyire lehet érezni az adott történet alapján az író személyiségét, mennyire gondolom úgy, hogy lenne közös témánk. Bár vannak barátaim, akiket a blogolásnak köszönhetően ismertem meg.

    7. Miként találsz rá az új blogokra? Ajánlanak az ismerőseid, vagy keresgélsz csoportokban?
    · Keresgéléssel. Csoportokban, wattpadom, s a többi.

    8. Érdekel egy új történet olvasásánál mennyien iratkoztak fel az oldalra?
    · Nem nagyon. Az elsődleges szempont, amit megfigyelek egy új történet elkezdésénél, hogy mi maga a sztori. És ha tetszik a fogalmazás, nálam már nyert ügye van.c:

    9. Szerinted miért van az, hogy egy tehetségtelen – helyesírási hibákkal teletűzdelt, megszerkesztetlen szöveggel rendelkező, sablon és valóságalap nélküli történet – író blogját heti szinten több pozitív vélemény éri, miközben egy igazi és remek történet ennek a negyedével rendelkezik?
    · Mert aktuális témát dolgoz fel, és azt jól tudja eladni. Az emberek pedig igénytelenek.

    10. Szoktál focis történeteket olvasni? Ha igen, akkor elmondanád, miért? Valamint mindegy mennyire jó, csak szenvedélyes legyen és az a személy szerepeljen benne, akit te szeretsz? Mert mostanában azt vettem észre, hogy ez a fontos, az senkit nem érdekel, hogy borzasztó az alapsztori, nincs kifejtve semmi, mellesleg több helyesírási hiba van benne, mint amit egy bejegyzésben megengedhet magának bárki is.
    · Nem olvasok focis blogokat, baromira hidegen hagy ez a téma, így nem is foglalkozom velük. Egybe beleolvastam, de semmi különlegeset nem láttam benne, így azon nyomban be is zártam az oldalt.

    11. Milyen gyakran olvasol blogajánlókat?
    · Nem szoktam blogajánlókat olvasni, magamtól keresek történeteket, ha éppen üres a virtuális könyvespolcom.^^

    12. Szoktál könyveket olvasni? Mi alapján választod ki őket?
    · Természetesen. Író alapján, illetve téma alapján. A vörös pöttyös tiniponyvákat messze elkerülöm, főként az igényes fantasykat, horrorisztikus történeteket kedvelem. A Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei régi nagy kedvencem.^^

    13. Ha igen, akkor olvasol róluk kritikát? Követsz ilyen témával foglalkozó oldalakat?
    · Őszintén megvallva eddig még nem, de egyébként érdekelne a dolog, ha találnék valami igényeset, ami az én ízlésemben preferál adott könyveket.

    14. Foglalkoztat e bárkit az iskolával kapcsolatban íródott poszt? Mert az utolsó egy hónapban, valamint most is csak ezeket látom…
    · Egy ilyet olvastam, az bőven elég volt.:D Már tíz éven át sikeresen túléltem az iskolát, nincs túl sok szükségem tanácsokra.

    Tetszettek a kérdések!^^
    Fujimi

    VálaszTörlés