Kong: Koponya-sziget 4DX

By | 11:39:00 Leave a Comment
Tudnotok kell, hogy még soha nem írtam filmekről, s nem azért mert nem járok sokat moziba – egy időben azt mondták betegesen sokat vagyok ott – egyszerűen csak nem értek hozzájuk. Persze, eltudom dönteni, hogy ez most tetszett, vagy sem, netalántán mi hiányzott az alkotásból, a színészeket szerettem e, jól alakították e a szerepüket... mégis, nem igazán áll közel hozzám a véleményfejtés. Hiszen a párom megállapította: nem vagyok Oscar kompatibilis, lefordítva: ami másoknak tetszik és egy kicsit eltér a megszokott kis zónámtól, már utálom. Ilyen a Batman eddigi összes része, vagy a Gyűrűk ura, de ide sorolhatom a Star Wars első hat részét is. (Jó, nem mindegyiket utálom, csak nem szeretném őket többször látni.)
Szóval, aki ezek után még itt van, akkor lássuk.

Kong: Koponya-sziget: A Csendes-óceán egy távoli, feltérképezetlen szigetére különös expedíció érkezik. Vegyes csapat: kutatók, természettudósok, üzletemberek és katonák is vannak köztük, de mindannyian a sziget belsejét szeretnék jobban megismerni. Az erdő ősi, háborítatlan Paradicsomnak látszik. Ám a látszat csal. A sűrűben egyre mélyebbre jutók nem tudják, hogy átléptek egy határt, és már a legendás Kong területén járnak...

Győrben élek a barátommal, így esedékes volt már, hogy megnézzük miért is ilyen jó, vagy éppen rossz a 4DX mozi. Hát… megkaptam! A Kong: Koponya-sziget című filmet választottuk, mert alapból szerettük volna megnézni, s mivel azt állították ez egy látványfilm, üsse kavics, beültünk rá.

Az elején kicsit furcsa volt, hogy rezeg a derekam, valamint, hogy emelkedünk és süllyedünk, de túltettem magam rajta. Élveztem a filmet, és be kell vallanom, imádtam! Magát az élményt. Ha lehetne, azt ajánlanám mindenkinek, hogy csakis a Konggal érdemes kipróbálni a 4D-t. Volt benne minden, amit imádok: helyes és tehetséges színészek, akció, kaland, gyönyörű látvány, óriási teremtmények, egy régi történet. Csak a szerelem maradt ki, amit nem is hiányoltam! Én! Elképesztő, de nem volt rá szükség. Maga a víz, levegő, szagok, villámok, az utazás, s a gyönyörű táj, na meg a remek film nem követelte, hogy hiányoljam az érzelmek eme fajtáját.

Szóval igen! Alig várom, hogy valami olyan filmet adjanak majd, amit megnézhetek 4DX-ben. Addig is, magáról a Kong: Koponya-szigetről.

A párommal úgy jöttünk ki a teremből, hogy nem értjük miért nem tetszett ez a film másoknak, aztán tovább boncolgatva rá kellett ébrednünk, hogy lehet nekünk sokat hozzácsapott az élményhez a 4DX, ennek ellenére nagyon jó filmnek könyveltük el.

A cselekményszál tényleg nem több mint amit eddig is tudtunk: tudósok és katonák berepülnek a szigetre, itt pedig találkoznak Konggal, aki megtizedeli őket. (Ez a jelenet így magában, a kedvencem volt. Csak tátogtam. Amikor először esett rám a vér, még meg is néztem, hogy nem vörös e. Persze csak víz volt. Hülye vagyok, de ennyire bele tudtam élni magam ebbe az egészbe.)
Kong a sziget királya, védi az állatokat és mindenkit, egy nagy gyíkszerű lénytől. Az ő harcuk persze elkerülhetetlen volt, s ott jöttem rá: ha ezt a 16 éves húgom nézné, kiakadna. Szóval a 18-as karikát is elviselte volna a film. Mindenesetre látványos volt.

A mellékszereplők – John C. Reilly, Samuel L. Jackson – érdekes karakterek voltak, rajtuk múlott a film sikere, na meg a látványon, ugyanis a két főszereplőnk – Brie Larson, Tom Hiddleston – nem adott hozzá túl sokat. Persze ezt nem a tehetségük kárára írom, hiszen tudom, hogy nagyon is jó színészek, egyszerűen csak nem volt lehetőségük megcsillogtatni a tudásukat, annyira nem rájuk koncentrált a kamera. Ott voltak, de mindenkinek több szerep jutott kb. mint nekik. Mindenesetre Tomnak volt egy olyan jelenete – Kong szüleinél -, ami után ökölbe szorított kézzel ugráltam volna, hogy Úr Isten mennyire király pasi már!

Azt hiszem ennyi lettem volna. Nem tudom, kinek mi a véleménye, vagy mennyire volt érthető, amit itt írtam, de köszönöm, ha elolvastátok!


Puszillak titeket, Vivi

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése